P1000777l’A-380 de la tornada, a Johannesburg a les 6 de la tarda.

Avui, a les 6 del matí del 29 d’agost de 2011, hem aterrat a l’aeroport de París (CDG) a bord d’un A-380 d’Air-France que es va aixecar deu hores i mitja abans a l’aeroport de Johannesburg. Aquest ha estat el segon vol en un d’aquests avions. El primer fou vint dies abans, el 9 d’agost, per volar des de Paris fins a Johannesburg.

Són dos pisos sencers d’espai, no com el B-747, per a 538 passatgers distribuïts de la manera següent:

  • First: 9 places de 81.0”x35.0” amb inclinació màxima de 180º. Situades a la planta baixa just al darrera de la cabina de comandament. Dos lavabos i una zona de bar.
  • Business: 80 places de 55.0”x34.0” amb inclinació màxima de 170º. Al davant de la planta superior. 3 lavabos i 2 zones de bar.
  • Economy: 449 places de 32.0”x19.0” amb inclinació màxima normal, és a dir, mínima. Repartides entre la part posterior de la planta superior i la major part de la planta baixa. 10 lavabos i 4 zones de bar.

imageLa secció de la cabina per la part de first i business (web Airbus)

Algunes de les seves característiques tècniques són (aquí podeu trobar moltes dades):

  • 72.73m de llargada, 79.75 d’amplada d’ales i 24.45m d’alçada.
  • Velocitat de creuer de 945km/h a 13 115m d’altura.
  • Autonomia màxima: 15 400km.
  • Velocitat màxima de disseny: 1 020km/h (0.96Mach).
  • Combustible màxim: 320 000l.

Un aspecte curiós de la seva construcció es que les diverses parts es fabriquen en empreses molt distants geogràficament i que cal transportar fins a Toulouse on es fa tot l’assemblatge.

imageEsquema de producció.

 imageimagePer terra i mar, l’aire bé al final

Quan se’l veu pels vitralls de l’aeroport sembla una gran balena. El que crida l’atenció és la doble filera de finestretes al llarg de tot el seu fuselatge. La primera impressió a l’entrar és de ser un xic més espaiós que d’altres d’equivalents, malgrat encabir més passatgers. De fet, les butaques de la classe econòmica tenen algun centímetre més que les normals, i sembla que no, però es nota. Fins i tot, la TFT de cada seient sembla tenir alguna polsada més i és tàctil i amb connexió USB per poder baixar-te, per exemple, el plànol del metro de París o el vídeo del primer A-380 de la companyia francesa.

P1000002L’A-380 de l’anada, també a Johannesburg a les 10 del matí.