Campànules

Una de les excursions típiques a fer des de Narsarsuaq és la Vall de les Flors i arribar-se a tocar el gel del Kiattuut. Es pot fer en un dia, però si es vol alleugerir la caminada es pot acampar pel camí, que és com ho vàrem fer nosaltres. El recorregut és força fàcil de seguir, ja que està molt fresat, tot i que amb boira la segona part pot ser força perdedora.

La Vall de les Flors. La pujada de les maromes és per la zona herbosa del centre dreta de la imatge

Sortim de Narsarsuaq (35m) seguit la carretera asfaltada en direcció al llac i a l’antic hospital tot deixant a l’esquerra i a sota el curs del Kuusuaq que retrobarem més endavant. Un xic després de passar pel costat de les runes de la llar de foc del local d’oficials de l’hospital militar creuem un rierol i deixem la carretera asfaltada per agafar un camí-pista que va seguint el curs del rierol en un suau ascens. Arribem a un coll (70m), al davant i als nostres peus tenim l’anomenada Vall de les Flors, una gran plana fluvial recorreguda pel riu que porta les aigües del Kiattuut, el qual es veu al fons. Baixem a la gran plana (10m) i seguim un corriol molt marcat que per la dreta, i a voltes enfilant-se un xic per evitar les aigües del riu, ens porta fins al peu de les parets del fons que tanquen per la dreta la gran planúria i d’una cascada. Aquí és on vàrem muntar el campament, ja que queda un xic més elevat, a prop d’aigua corrent clara i transparent i a resguard de l’aire gelat que baixa de la gelera. Tot i així cal vigilar les possibles crescudes sobtades del riu que ho pot acabar inundant tot. Des de Narsarsuaq hi ha un parell d’hores anant tranquil.

El Kiattuut a la vista!

La segona part, la més llarga i dura, comença pujant pel costat de la cascada seguint un corriol que s’enfila sense masses contemplacions per la muralla rocosa. Hi ha unes maromes que poden ajudar en algun tram més erosionat. Són quasi 300m de desnivell de cop fins al llac que hi ha a 280m d’altura ideal per banyar-s’hi a la tornada. Seguim, ara, pel corriol planer fins arribar al mirador del Kiattuut que tenim just al davant nostre. Si volem anar a tocar-lo cal que baixem uns 200m de desnivell fins a un petit i rodó llac per acostar-nos a la gelera. En aquest tram final cal anar amb compte per on i com ens hi acostem, ja que la zona està molt erosionada i plena de pedres, rocs i terra deixades pel gel. Fins aquí són unes tres hores des del campament, tot depèn del tram de pujada de les maromes. El retorn és pel mateix camí i es tarda pràcticament el mateix. Anar i tornar des de Narsarsuaq són quasi 600m de desnivell acumulat.

Mapa: Narsarsuaq, Qassiarsuk-Igaliku 1:50.000 d’Artic Sun Maps. ISBN: 978-87-992925-0-9