P1000349 Les torres Mapfre des de La Mola

Aquest matí, malgrat que el temps no pintava massa bé hem decidit pujar a La Mola per fer-hi un esmorzar-dinar.

El camí, però, ha estat un xic diferent dels normals. Des de feia temps havíem vist que hi ha una marcada canal que puja fins dalt de La Mola per la banda de ponent. Així doncs, per agafar gana hem decidit explorar la part superior de la canal. Cal dir que els mapes no marquen cap camí.

Mal_Pas L’itinerari des de la roca del Corb

Hem deixat el cotxe a C. Robert i hem seguit el camí de sempre del cingle dels cavalls, però, una vegada arribats al camí del mal pas de C. Pobla l’hem seguit en direcció d’aquest pas. Només entrar a la part obaga hem començat a trobar gel i el Mal Pas estava un xic gelat. Per tant, hem hagut d’anar amb molt de compte pels rocaters humits i gelats. Després del Mal Pas hem arribat a la canal, molt ampla en aquesta part. A causa del gel dels rocaters hem decidit pujar pel bosc de la banda dreta en sentit ascendent fins al peu de l’última cinglera on hem trobat el camí, que ja coneixíem, que la ressegueix per sota. L’hem seguit en direcció nord (esquerra) fins a tornar a trobar el fons de la canal que havíem anat deixant de banda amb la pujada. Allí hem seguit un camí molt poc fresat però clar que ens ha portat fins al cim.

P1000360 Una altra vista des de la Serra de l’Obac

Al restaurant ens hem cruspit unes botifarres amb verdures al forn de guarnició i cap a baix per la canal de C. Pobla i fins al cotxe.